Facebook

Facebook Fan stranica: Saveti

Većina ljudi danas svakodnevno koristi društvenu mrežu Facebook, koja je osnovana 2004.godine. Kroz ovu mrežu, kao što nam je svima poznato, ljudi postavljaju fotografije, piše statuse, “lajkuju”, pišu poruke,dopisuju se sa svojim prijateljima. Sam Facebook kao društvena mreža utiče na naše živote u većoj ili manjoj meri.

Facebook

Prečice:

Šta su Facebook Fan stranice?

Facebook Fan stranice¹ (engl. Facebook Fan pages) su stranice za organizacije, preduzeća, poznate ličnosti, kao i za brendove koji javno emituju informacije za ljude koji odluče da se povežu sa njima. Slično profilima, Facebook fan stranicama se mogu dodati aplikacije koje potpomažu komuniciranje sa publikom, a dodavanje novih prijatelja čine preko preporuke prijatelja, News feed-om, Facebook događajima i još mnogo drugih načina.

Osnivanje Fan stranice

Ako ste zvanični predstavnik organizacije, firme, slavnih ličnosti ili brenda, možete da kreirate stranicu. Page creator zatim može dodati i druge predstavnike da im pomognu da upravljaju stranicom. Svaku stranicu administratori će moći da ažuriraju i uređuju po njihovom nahođenju. Pored toga, strana imena se ne mogu koristiti za kategoriju proizvoda ili usluga koje nudite (npr.“pivo“ ili „pica“). Samo strana imena koja se odnose na generičke kategorije (npr.“fotografija“ umesto „Wedding photography“) mogu da imaju administrativna prava inače će biti automatski uklonjeni. Takođe, imajte na umu da kada je stranica kreirana, nećete moći da izmenite ime stranice.

Promocija Fan stranice – značaj za marketinške aktivnosti

Jedan od najboljih načina promocije stranice je News feed. News feed je funkcija koja korisnicima Facebook-a govori o svim aktivnostima njihovih prijatelja. News feed širi informacije na Facebook kroz mreže prijateljstva. To može izazvati efekat grudve – nešto postaje popularno i svagog dana sve više ljudi saznaje nešto o tome. Kao rezultat toga stotine hiljada ljudi mogu da čuju neku vest u samo nekoliko dana.

Kako pojedinci mogu da pronađu i lajkuju (engl. Like) moju stranicu?

Stranice se mogu pretraživati po imenu, u okviru Facebook-a ili na internetu. Korisnici Facebook-a mogu videti stranicu na profilu nekog od prijatelja i pristupiti joj klikom na naziv stranice ili njenu fotografiju. Na svakoj stranici postoji dugme „Sviđa mi se“ i klikom na ovo dugme stranica je lajkovana.

Da li osobe koje ne koriste Facebook mogu da vide moju stranicu?

Stranica će biti javno vidljive tako da će pojedinci koji traže određeni pojam na internetu biti u mogućnosti da vide stranicu i osnovne podatke. Ipak, da bi pojedinac bio u mogućnosti da u potpunosti vidi stranicu i lajkuje je, moraće se da se pridruži Facebook-u.

Koja stranica će biti najuspešnija?

Stranice sa najsvežijim i najaktivnijim sadržajima će na najbolji način predstavljati fanovima najnovije informacije. Kad god je neki komentar napisan, pregledan video ili preslušana neka kompozicija, News feed to pamti i šalje kroz mrežu. Bez obzira da li su veliki ili mali, svi umetnici, sva preduzeća, svi brendovi imaju potencijal da se prikažu velikom broju ljudi.

Post Insights funkcija na Facebook-u – Uvid u poruke

Na društvenoj mreži Facebook, unutar Fan stranica, postoji i funkcija Uvid u poruke (engl. Post Insights). Ova funkcija daje prikaz publiciteta koji određena stranica ostvaruje putem postova. Tačnije, funkcija Uvid u poruke daje sliku o tome do koje populacije stižu poruke sa stranice. Ovo je sjajna alatka za sve marketinške stručnjake jer daje merljivost efekata aktivnosti na fan stranicama. Funkcija Uvid u poruke predstavlja podatke kroz dva parametra:

Impresije (engl. Impressions) – broj prikaza date poruke na zidu (engl. Wall) fan stranice i prikaze unutar News feed-ova fanova stranice.

Feedback – procentualni parametar koji se dobija deljenjem broja komentara i lajk-ova po imresiji. Ovaj parametar nam daje uvid kako fanovi reaguju na određene poruke.

Zašto su Fan stranice bolje od Facebook grupa?

Fan stranice se prave sa namerom razvijanja interakcije između postojećih i budućih klijenata i interesnih strana. Za razliku od grupa, ova interakcija se obavlja u realnom vremenu tako da se svi zvanični postovi načinjeni na stranici automatski pojavljuju i u News feed-u fanova. Za razliku od slanja privatnih poruka, komunikacija kroz News feed možda ima manju vidljivost ali manje iritira krajnje korisnike. Fan stranice nude i mogućnost proširenja njihove funkcionalnosti dodavanjem određenih aplikacija. Na taj način deo svog poslovanja prenosimo na Facebook. Jedna od ključnih prednosti kreiranja Fan stranica na Facebook-u je činjenica da su potpuno besplatne i samo od nas zavisi koliko će se dalje ulagati u njihov razvoj i održavanje. Poruke koje šaljemo mogu ići od predstavljanja proizvoda pa sve do potrage za novim kadrovima za našu kompaniju. Na taj način se odaje slika kompanije koja brine o svojim potrošačima.

Administriranje stranice – uloga administratora

Ne postoji limit koliko administratora stranica može da ima. Isto tako, ne postoji limit stranica koju jedan administrator može da uređuje. Administrator može uređivati onoliko stranica na koliko je dobio dozvolu da to učini. Onaj administrator koji napravi stranicu ima pravo da dodaje i briše druge administratore svoje stranice. Administrator može neki status, link, Update poslati svim fanovima stranice ili samo određenom krugu fanova. Sam kreator stranice, tačnije administrator može da obriše nekog od fanova, isto tako, on im može zabraniti pristup stranici. Isto tako, administratori su zaduženi da sadržaj na stranici redovno ažuriraju, kao i da svoje fanove redovno obaveštavaju. Dobar administrator znači puno za samu stranicu, kao i za korisnike ove društvene mreže kojima se dopada ta stranica.

Razlozi zbog kojih vam Facebook može zabraniti i obrisati vašu Fan stranicu

1. Ne smete postavljati ništa na fan stranicu što krši nečije pravo ili na neki drugi način krši zakon. Što se tiče prava, Facebook je jako rigorozan.
2. Facebook vam može može obrisati sadržaj sa stranice ukoliko smatraju da krši pravilo br. 1.
3. Facebook će vam obezbediti alate koji će vam pomoći da zaštite prava na intelektualnu svojinu na vašoj Fan stranici.
4. Ako vam uklone sadržaj zbog kršenja tuđih autorskih prava, a vi mislite da su ga uklonili greškom, imate pravo na žalbu.
5. Ako više puta prekršite pravo na intelektualnu svojinu drugih, obrisaće vam vašu Fan stranicu.
6. Ne smete koristiti Facebook zaštitne znakove i ne smete kršiti njihova autorska prava (uključujući Facebook, Facebook logove (engl. logos), lice (engl. face), bockanje (engl. page poke),
zid (engl. wall) i još preko 30.000 drugih) ili da stavljate na vašu stranicu slične znakove koje prave zabunu. Ukoliko dobijete pismeno odobrenje, možete to uraditi.
7. Ako sa vašom stranicom vi dobijate privatne informacije drugih korisnika, objasnite im da ste to vi uradili a ne Facebook.
Isto tako, neophodno je da poštujete politiku privatnosti i da definišete na koji način ćete iste koristiti.
8. Ne smete postavljati na vašoj stranici bilo kakve lične podatke kao i podatke finansijske prirode korisnika vaše fan stranice.
9. Isto tako, ne smete da šaljete e-mejl pozivnice kao i da ih označite (engl. tag) na slikama bez njihovog prisanka.
Kao što vidite, razlozi zbog kojih vam Facebook može zabraniti stranicu i obrisati istu su veoma rigorozni. Isto tako, ukoliko se ne budete držali prava intelekualne svojine, autorskih prava, politike privatnosti kao i mnogih drugih pravila koje je Facebook propisao, možete biti tuženi sa njihove strane.

Prednosti Facebook Fan stranice

Pre nego počnemo sa kreiranjem Facebook fan stranice, prvo treba objasniti šta tačno Facebook fan stranica fan obuhvata. Verovatno je mnogima poznata činjenica da su korisnički profili uglavnom skriveni od pretraživača, a sa druge strane imamo Facebook fan stranice koje su otvorene za svakoga. To je po defaultu njihovo prirodno stanje.

Facebook Fan stranica

Jedna od glavnih prednosti koje omogućava Facebook fan stranica jeste dvosmerna komunikacija brenda ili javne osobe sa korisnicima, kupcima ili simpatizerima. Korisnici su u mogućnosti da pregledaju Vaše fotografije, ažuriranja i najnovije beleška objavljena čak i bez Facebook račun. U isto se vreme osluškuje šta korisnici kažu na proizvod, uslugu ili samu pojavu, koje su reakcije i, naravno, feedback koji se može iskoristiti za poboljšanje proizvoda ili javnog imidža klijenta.

Gotovo svatko tko poseduje stranicu na Facebooku želi imati što više fanova i razmišlja kako privući nove, premda mnogi pritom zaboravljaju da bi naglasak trebao biti na privlačenju pravih, istinskih fanova nekog proizvoda ili osobe, a ne na samom broju ljudi koji ‘lajkaju’.

Moramo naglasiti da je ova usluga 100% besplatna! Ne košta ni dinara. Ova vrsta marketinga košta samo malo vremena za postavljanje i uređivanje. Promotivni vrednost je ogromna iz bilo kojeg stajališta.

Kreiranje Facebook Fan stranice

Za potrebe ovog članka, pretpostavljamo da ste već prijavljeni na Facebook, tj. da idemo svoj nalog. Ako niste, slobodno kreirajte nov nalog. 1. korak – Kada se konektujete (ulogujete) na Facebook, možete da potražite u donjem levom uglu opciju „Pages“ (stranice). Odabirom opcije „More“ (Više) otvoriće Vam se stranica za kreiranje nove Fan page stranice. Sve ovo možete uraditi skraćenim putem: ukucaj u Vaš Browser direktan link www.facebook.com/pages/create.php i izaberite područje za Vašu facebook stranicu: lokalni biznis (npr kafić, trgovina), brend ili proizvod, kompanija ili organzacija, zabava, zajednica …

Kreiranje Facebook Fan stranice

2. korak – Upišite tražene podatke (Unesite ime Vaše organizacije, firme ili slogan. Ovo će i biti naziv Vaše Facebook stranice), potom štiklirajte (čekirajte) kockicu za potvrdu Facebook pravila i kliknite na dugme za sledeći korak.

Facebook Category

3. korak – Dodajte sliku za Vašu Facebook stranicu (Kliknite na dugme „Upload From Computer“ izaberite i postavite Vaš logo ili sliku za Vašu stranicu).
Facebook Upload logo

4. korak – U odeljku „About“ upišite opšte informacije o Vašoj Facebook stranici (Unesite kratak opis o Vašoj stranici, a u donje polje adresu ka Vašem web sajtu ako ga imate, ako ne ostavite prazno), zatim izaberite opciju „Yes/No“ zavisno da li Vaša stranica predstavlja pravi posao ili nešto drugo “Will this Page represent a real establishment, business or venue”.
Facebook About

5. korak – Zatim će to doći do opcije omogućavanja oglasa, za sada kliknite „Skip„. 6. korak – To je to, napravili ste Facebook stranicu, sada sledi podešavanje, dodavanje materijala i sl. Pre toga, lajkujte Vašu stranicu i pozovite prijatelje da i oni lajkuju.

Podešavanje Facebook Stranice

1. Korak – Ako se ne snalazite dobro na engleskom jeziku, možete prebaciti Facebook na jezik koji vam odgovara. Pratite uputstva:

Gore desno kliknite na „Settings“ zatim desno od „Language“ videćete opciju „Edit„, kliknite na to i izaberite jezik i kliknite na „Save Changes„. Sada se Facebook prebacio na jezik koji Vama odgovara.

Facebook Settings

Facebook General Settings

2. Korak – Kao drugo, bitno je da Vaša stranica izgleda lepo i da sve važne informacije budu jasno vidljive posetiocu (informacije o radnom vremenu , lokaciji i telefonu za kontakt). Da bi Vaša Facebook stranica izgledala lepo potrebno je dodati (promeniti) naslovnu sliku (engl. timeline cover). Potrebno je napomenuti da dimenzija Cover slika iznosi 851 x 315 pixela.

Facebook Timeline Cover

3. Korak – Kao treće, ispod slike, kliknite na opciju “Edit page”, učitaće vam se stranica sa osnovnim i naprednijim podešavanjima Vašu Fan stranicu. Ovde možete da birate podešavanja počev od kontrole ko može da pristupi vašoj fan stranici, opisa, podešavanjima zida, restrikcija za državu i godine, slika, video klipova itd.

Facebook Admin
Administracija Facebook stranice
Facebook omogućava da se Facebook stranica organizuje sa više naloga istovremeno,a tu ulogu u kontrolisanju imaju administratori. Omogućene su sledeće uloge u okviru administracije:
Manager – ima mogućnost da upravlja ulogama administratora, edituje stranicu, dodaje aplikacije, kreira postove, odgovara na, i briše komentare, šalje poruke, kreira oglase i izgled stranice. Ovo je najmoćnija pozicija pošto Manager može da dodaje i uklanja ostale korisnike.
Content Creator – ima skoro sve mogućnosti kao i Manager ali ne može da upravlja ulogama ostalih administratora.
Moderator – može samo da odgovara na komentare ili da ih briše, šalje poruke, dodaje oglase.
Advertiser – može da kreira oglase.
Insight Analyst – može da pregleda samo odeljak Insights.

Otvorite Vašu Facebook Fan stranicu i na vrhu stranice kliknite na „Edit Page„, a zatim kliknite na „Manage Admin Roles„. Na sredini stranice naći ćete opciju za dodavanje novog administratora. Ukucajte ime osobe i prikazaće se predloženi nalog u listi predloga. Izaberite ulogu koju želite da dodelite novom administratoru: Manager, Content Creator, Moderator, Advertiser, Insights Analyst. Ako želite da dodate još administratora kliknite na opciju „Add Another Admin„. Kliknite na dugme „Save“ na dnu stranice da biste sačuvali promene. Ako želite da izbrišete nekoga od administratora stranice, na stranici „Admin Roles“ kliknite na dugme „x“ pored naloga koji želite da izbrišete.

4. Korak – Ukoliko želite da reklamirate svoju novu Fan stranicu, to možete uraditi kliknete na dugme “Suggest to Friends” i tamo odaberete kojim prijateljima želite da predložite da postanu Fan Vaše nove Facebook stranice, bilo da je u pitanju promocija veb sajta, nekog proizvoda, muzičkog benda, filma, serije itd.
Novosti i obaveštenja fanovima vaše Fan stranice možete slati tako što ćete napisati nešto u status poruku Vaše Fan stranice i kliknuti na dugme “Share”. Napominjem da u podešavanjima (Wall settings) možete da podesite da samo vi možete da pišete na zid stranice, inače, osnovno podešavanje je da mogu i fanovi da pišu po zidu.
Facebook Share

Reference:
¹ sr.wikipedia.org

52 mišljenja na „Facebook Fan stranica: Saveti

  1. Evo ovako..napravio sam stranicu na Facebook i dodao sam admina i od tad vise ne mogu uci u stranicu i vrsiti funkcije nikakve.molim za pomoc

  2. Molim za pomoc…ne mogu da mrdnem od prvog koraka, uporno mi trazi> Потребно је да додате бар једну категорију странице.

  3. Kreirao sam fan stranicu na FB. Neko mi je izbrisao sve slike i vecinu prijatelja koji su mi lajkovali stranicu. Da li je mogu vratiti u predjasnje stanje i blokirati ljude za koje sumnjam da su ti uradili? Veliko hvala. Pozdrav.

    1. Ako ste jedini admin, onda niko drugi sem Vas nije to mogao uraditi. Ukoliko stranica poseduje više admina, onda je tu problem. Za sada ne postoji opcija da može izbrisano da se povrati.

  4. Imam jedno pitanje sto se tice deljenja videa sa youtuba na facebook. Kada postavim video sa youtuba na facebook ne pokrece mi se autoplay, vec samo na video koji sam podelio sa jedne facebook stranice na drugu. Nzm da li je to uopste moguce da se izvede. Hvala..

  5. Pozdrav Milose. Imam problem od skoro sa fb stranicom. Vs je radilo kako treba do jednog momenta kada stranicu mogu videti tj pronaci samo ja,ne prikazuje se u fb pretrazivacu. Stranica ipak radi normalno postavljam fotke ljudi lajkuju. Sva podesavanja sam proverio i podesena su kako treba.Evo mog mejla djolemilic01@gmail.com Najbolje da ti dam sifru od fb-a pa da pogledas jer ja stvarno ne znam u cemu je problem. Molim te za pomoc stranica mi je reklama za tattoo. Https:://www.facebook.com/djole12345

  6. Poštovani,
    Zanima me pošto imam stranicu na facebooku, i odavno sam poslala prijateljima invite, međutim dosta njih nije prihvatilo, već piše kod njih ‘pozvan’. Zanima me da li postoji mogućnost da poništim to, i pošaljem im novi invite?

    1. Svaka stranica mora da poseduje ADMINistratora stranice. To znači da je admin nečiji lični profil, što u ovom slučaju nije moguće koristiti stranicu bez profila na Facebooku.
      Pozdrav

  7. Poštovani Miloše, šta treba uraditi na fb stranici da svi oni koji su lajkovali stranicu dobiju obaveštenje kada se nešto novo postavi na stranici? Hvala u napred

      1. Hvala Milose na odgovoru, ali meni i dalje nije jasno, jer ne znam gde se nalazi get notifications.Kod mene je inace sve na srpskom. Hvala na razumevanju

  8. Pozdrav Miloše.
    Facebook mi je izbrisao lažan profil koji sam koristio samo za fb stranicu gde sam bio jedini admin. Profil ne mogu da povratim jer mi traže da im pošaljem ličnu kartu koju normalno nemam na to ime, ali nije mi taj profil ni toliko važan, problem je što sad bukvalno nepostoji glavni administrator stranice.
    Na stranici mi je ostalo dvoje urednika koji ne mogu ništa da urade kako bi postavili moj pravi profil za admina…
    Šta predlažeš, da li postoji neko rešenje ?

    1. Generalno, bez admin prava ne mozete nista. Trebali ste da postavite jos nekog za admina. Sada mozete da pokusate da povratite nalog na neki nacin i da odmah dodelite jos nekog administratora.

      1. Hvala na odgovoru.. koje su mogućnosti da se povrati takav profil ? Nije moguće nabaviti bilo kakav dokument koji traže na takvo ime…

    1. Udjite u podesavanja na Facebook stranici i pronadjite opciju ‘Page visibility‘ i odaberite Google za prvi.
      Uradite i sledece: Kliknite na „Account“ tab, zatim izaberite „Privacy Settings“. Klik na „Edit Settings“ pa na Apps and Websites. Opet klik na „Edit Settings“ i sledeci na „Public Search“. Klikom na „Enable Public Search“ vi ste zavrsili osnovnu proceduru za vidljivost Vase stranice na Google.

      1. jel moguće da je kod mene drugačije ? Nasao sam ‘Page visibility‘al nemogu odabrat nista samo stavit „publish“ ili „unpublish „

  9. Imam jedno pitanje, nadam se da ćeš mi pomoći. Već danima pokušavamo da napravimo lokaciju na fejsu za jednu piceriju, ali nam ne ide od ruke. Napravili smo stranicu, i u njoj lokaciju, međutim kada želimo da se označimo da smo na tom mestu, to nije moguće. Kao da ta lokacija ne postoji.
    Još jedna informacija, i na google bussines-u smo napravili lokaciju i tu je sve okej. Ali na fejsu i instagramu nikako, ne znam šta sve nismo pokušali. Hvala unapred.
    Pozdrav.

    1. Dao bih Vam par korake koje mozete odraditi pre cekiranja lokacije. 1. ocistite keš iz browsera. 2. Kada udjete na Facebook stranicu idite u About > Page Info i nemojte da editujete ceo deo, vec samo dole gde se nalazi adresa, i tu editujte i mapirajte. Takodje, potvrdite opciju „Show this map on the page.“ i sacuvajte izmene. Ukoliko Vam i ovo ne bude pomoglo, kontaktirajte me pa cemo naci drugo resenje.

  10. Zanima me šta se dešava ukoliko stranici koju sam ja napravila dodelim administratora i on mene obrise tj. oduzme mi administratorska prava ? Ima li on ikakav pristup mom facebook profilu i npr. nalogu za placanje reklama koji sam koristila na stranici?

      1. Stranica je napravljena da promovise privatni biznis moje prijateljice, želim da je prepustim da je oni vode samo me zanima da li to meni može napraviti kakav problem volela bih da više nemam nikakve veze sa stranicom.

  11. Pozdrav Milose…Kako da objave na tudjim profilima i stranicama mogu da komentarisem i lajkujem kao moja FB stranica…

    1. Postovani Sasa,
      ispod posta na Facebooku imate sa leve strane dugmice kao sto su LIKE, COMMENT i SHARE (ili na drugom jeziku, zavisno od toga kako ste podesili) a sa desne strane imate ikonicu sa slikom vaseg profila. Klikom na nju otvara Vam se padajuci meni sa svim stranicama na kojem ste vi admin. Klikom na zeljenu stranicu Vi cete odabrati stranicu sa kojom zelite da lajkujete, komentarisete i delite postove.

      1. Znam za to ali ta opcija mi se desava samo kada sam na svojoj stranici pa imam mogucnost da biram da li da komentarisem kao stranica ili licno….Na svom licnom profilu nemam tu mogucnost promene a hteo bi na neke postove da se predstavim kao moja stranica ….Da li tu postoji neka opcija

      2. Sve se sada radi preko licnog profila. Za stranice mozete birati da li cete sa privatnog ili sa stranice. Ako zelite da za neciji privatni post da lajkujete kao stranica, to nije moguce, barem koliko ja znam. Mozete podeliti na vasu stranicu ili grupu ali da odradite kao stranica, meni licno nije poznato. Nekada je postala ta opcija, ali je to Facebook ukinuo. Koliko sam ja upoznat 🙂

  12. Postovani,napravila sam svoju stranicu uspesno,ali kada sa drugih profila kucam ime stranice,ona ne izlazi.U cemu je problem?Unapred hvala

  13. Kako da cene artikala izražene u dolarima prebacim da budu izražene u RSD (dinarima)?

  14. Pozdrav Milose,

    Da li možeš da mi pomogneš u vezi sledećeg problema.

    Slučajno sam se izbacio iz uloge „upravnika“(vlasnika) moje biznis strane. Sada ne mogu nikako da administriram stranu koju imam vec 6 godina. Da li mi ima pomoći.

    Hvala.

      1. nema nazalost nijedan, bio je drugar do pre par godina, ali je izasao iz posla, pa sam ga skinuo, samo ja…Ako treba nesto da platim da to vratim nije ni to nije problem, jer mi je ta stranica bas vazna za posao, uplacena je trenutno i neka reklama na njoj, i sa tim sada ne znam sta se desava, hvala unapred… Repcak Petar

      2. nema nazalost nijedan, bio je drugar do pre par godina, ali je izasao iz posla, pa sam ga skinuo, samo ja sam sve radio na stranici, uplacena je trenutno i neka reklama na njoj, i sa tim sada ne znam sta se desava, hvala unapred…
        Repcak Petar

      3. Koliko sam upoznat, morate da pisete direktno Facebook Support timu i da objasnite sta se desilo i da kazete da Vam povrate pravo na koriscenje svoje licne stranice.

  15. Zdravo Miloše, imam Fb stranicu, kad podelim objavu u nekim grupama, ili moji fanovi podele stranicu ne pojavlja se ikonica sviđa mi se (stranica). Ne znam šta može biti problem. Hvala unapred za odgovor.

Leave a reply to v379 Odustani od odgovora